آون تين فيلم - آون با صفحه گردان

برای سفارش محصول با شماره های 55257475-55257474-021

لینک ورود به سایت جدید

مشخصات فني آون تين فيلم :

شکل کلي آون تين فيلم يا آون فيلم نازک مشابه آون هاي معمولي ميباشد که با توجه به استاندارد هاي تعريف شده تغييراتي روي اين دستگاه انچام شده.. آون تين فيلم داراي يک محفظه با ظرفيت 55 يا 110 ليتر ميباشد. آون تين فيلم شرکت سروآزما از محفظه استيل ساخته شده است که داخل آن يک صفحه گردان تعبيه شده است. قسمتي از درب آون تين فيلم شيشه دو جداره کار شده تا از بيرون بتوان داخل آون را ديد. همچنين داخل مجفظه يک لامپ مخصوص تعبيه گرديده . آون تين فيلم در آزمايش هاي مربوط به قير استفاده ميگردد.

 

 

 

در ادامه مطلب شما با آزمايش مربوط به آون تين فيلم آشنا ميشويد. 

تشريح کامل آزمايش افت وزني قير

افت وزني قير عبارت است از درصد افت وزني نمونه قيري که در مدت 5 ساعت در درجه حرارت 163 درجه سانتيگراد در دستگاه مجهز به تهويه قرار مي گيرد . اين آزمايش به آزمايش لعاب نازک نيز معروف است . در حقيقت آزمايش افت وزني قير ، يک نوع تقطير قير مي باشد که نتيجه آن معياري است که فراريت نسبي حلال هاي قير را در 163 درجه سانتيگراد نشان مي دهد . علت انتخاب دماي 163 درجه آن است که در اين دما ، عمل اختلاط قير و مصالح سنگي براي تهيه آسفالت در اين دما صورت مي پذيرد .

          افت وزني قيرهاي خالصي که در راهسازي به کار مي روند پس از انجام اين آزمايش، کمتر از يک درصد مي باشند ؛ و معمولا براي پي بردن به خواص قيري که روي آن آزمايش لعاب نازک انجام شده ، پس از پايان آزمايش تحت آزمايش هاي قابليت نفوذ و نقطه نرمي قرار مي دهند . توجه نماييد که هر چه قير نرم تر باشد يعني درجه نفوذ آن بيشتر باشد ، افت وزني آن نيز بيشتر خواهد بود .

          از جمله پديده هاي مورد ذکر در مورد آسفالت ، پديده پير شدگي است که علت آن کاهش وزن قير در اثر حرارت ، اکسيداسيون و اشعه uv و تبديل روغن به رزين و رزين به آسفالتين مي باشد که آزمايش افت وزني قير مي تواند معياري خوب براي پيش بيني اين پديده باشد . نکته قابل ذکر ديگر اين است که حداکثر ميزان افت وزني مطابق آيين نامه، برابر 08% مي باشد .

          اين آزمايش به طور مفصل در استانداردهاي زير شرح داده شده است :

(Standard Methods, IP. 45/58)

ASTM Methods D: 6-39T

هدف از آزمايش افت وزني قير :

          هدف از آزمايش افت وزني قير ، تعيين ميزان کاهش وزن قير در اثر حرارت 163 درجه اي و هم چنين تعيين ميزان فراريت نسبي حلال هاي قير است.

 

وسايل آزمايش افت وزني قير:

  1. ظرف استوانه اي
  2. 50 گرم قير مذاب
  3. آون تين فيلم يا آون فيلم نازک
  4. ترازو

روش انجام آزمايش افت وزني قير :

          ابتدا ظرف استوانه اي را تميز مي نماييم . اين ظرف استوانه اي داراي قطر 55 ميلي متر و ارتفاع 35 ميلي متر مي باشد و داراي کفي مسطح است . اکنون ظرف استوانه اي را وزن مي نماييم . مقدار 50 گرم قير مذاب را در داخل اين ظرف مي ريزيم و پس از سرد شدن ، آن را در داخل گرمخانه براي مدت 5 ساعت قرار مي دهيم . توجه نماييد که دماي گرمخانه بر روي 163 درجه سانتيگراد تنظيم شده است و نيز گرمخانه داراي تهويه هوا مي باشد .

          پس از طي شدن 5 ساعت و سرد شدن استوانه ، بار ديگر مجموعه قير و ظرف را مورد توزين قرار مي دهيم و مقدار آن را يادداشت مي نماييم . نتيجه آزمايش را بايستي بر حسب کاهش وزن قير نسبت به وزن اوليه آن سنجيد که مطابق فرمول خاصي بدست مي آيد .



سایر مشخصات :

  • با ترمومتر ، ترموستات و تايمر ديجيتال براي تعيين دماي بين 155 تا 178 درجه سانتيگراد
  • همچنين با صفحه گردان با 5 – 6 دور در دقيقه
  • درب شيشه اي
  • داراي فن سيرکولاسيون
  • همراه با ظرف الومنيومي 4 عدد
  • توان دستگاه : 1000W