ترمومتر ASTM

برای سفارش محصول با شماره های 55257475-55257474-021

لینک ورود به سایت جدید

ترمومتر ASTM وکاربرد آن در آزمايشگاهها :

ترمومتر وسيله ايست جهت اندازه گيري دما و يا حرارت. شکل کلي ترمومتر ها معمولا از يک لوله نازک نشانه گذاري شده که در انتها به يک حباب کوچک منتهي ميشود ميباشد. داخل حباب از مواد جيوه يا الکل پر شده است که در حين بالا رفتن دما و افزايش حجم جيوه از سطح لوله مدرج بالا ميرود.

 

ليست ترمومتر هاي استاندارد ASTM

ترمومتر هاي ASTM   همراه با گواهي کاليبراسيون 

 

ترمومتر ASTM و کاربرد آن در آزمايشگاهها :

 

ترمومتر يا دماسنج وسيله ايست جهت اندازه گيري دما و يا حرارت در واحد هاي متفاوت . از رايج ترين نوع ترمومتر الکلي يا جيوه اي ميباشند. ترمومتر ها عموما در بازه مياني دماي نقطه انجماد و نقطه جوش مايع درونشان کار ميکنند. در ترمومتر هاي الکلي اين رنج در حدود بين ۷۸- تا دماي ۱۶۵+ ميباشد. در صورت نياز به دماهاي غير ازين از ترمومتر هاي جيوه اي استفاده ميشوند. شکل کلي ترمومتر ها معمولا از يک لوله نازک نشانه گذاري شده که در انتها به يک حباب کوچک منتهي ميشود ميباشد. داخل حباب از مواد جيوه يا الکل پر شده است که در حين بالا رفتن دما و افزايش حجم جيوه از سطح لوله مدرج بالا ميرود. طول لوله ترمومتر ها بر حسب نياز با استانداردهاي خاصي کوتا و بلند ساخته ميشوند. همچنين درجه بندي روي لوله به همين منوال و با دقت ها و رنج هاي مورد نظر شماره بندي ميشوند.

چرا از ترمومتر ASTM استفاده ميکنيم :

در آزمايشهاي مختلف جهت مشخص کردن رنج دمايي و همچنين دقت مورد نياز ، استاندارد ASTM که مربوط به کشور آمريکا ميباشد مواردي را بيان کرده است که در آن مشخصات اصلي يک ترمومتر با ويژگي هاي ذيل شماره بندي شده است. ترمومتر هاي ASTM بعد از توليد که به روشهاي نوين و پيچيده انجام ميگيرند از نظر کيفي مورد بررسي قرار ميگيرند. شيشه هاي ترمومتر ASTM از سختي فراواني بهره مند ميباشند

  • طول ميله ترمومتر
  • رنج دمايي ترمومتر (پايين ترين و بالاترين دماي که ترمومتر اندازه ميگيرد)
  • طول درجه بندي ترمومتر
  • دقت درجه بندي ترمومتر

شرايط نگهداري ترمومتر ASTM

اين ترمومترها نسبت به ترمومتر هاي ديگر از نظر قيمت بسيار گرانتر بوده لذا در نگهداري آن نيز بايد کوشا باشيم. بعد از استفاده اگر با مواد چسبناک سرو کار دارند بايد خوب آنها را تميز کنيم و در جاي مطمئني دور از اشيا لغزنده نگه داريم.



سایر مشخصات :